18 stycznia 1921

Hyper-dżadz,

nowy taniec londyńskiego towarzystwa.

Nowy sezon balów, wieczorów, wesołości, strug szampana i łez, tragedyi serc i kieszeni ojców zainaugurował w Londynie „Hyper-dżadz, godny nastenca prostego i skromnego dawniej „dżadza. Wynalazca opisuje swój nowy choreograficzny akt następująco:

 

„Hyper-dżadza test to połączenie ,,dżadza" i „foxtrotta”, ze wschodniemi waryacyami do melodyi tama. Muzyka zaczyna się monotonnym oryentalskim tematem, do którego tańczy się rica-trotta". Następuje kawałek „tanga”, który potęguje się do szału „dżadza”, aby się kończyć znowu „foxtrottemn. Główną cześć hyper-dżadza stanowi „walc” pełen niezwykłych skrętów, pochylań, i załamań. Najciekawsze „pas” tańca to ten krok, w którym para stoi na jednej nodze, a drugą w powietrzu trzyma nieruchomo pod kątem prostym. Następnie potem zupełnie inna kombinacya: tańcząca para przyjmuje pozycyę czołgającą, w której porusza się niezgrabnie po ziemi na kształt pary raków.

 

Do pełzania brzuchami po ziemi i chodzenia na głowie stąd już bardzo niedaleko.

 

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 14-01-1921

Aby dodać komentarz prosimy o zalogowanie się.