„Król się bawi".
Operetka Freunda, muzyka Nelsona.
Jego wysokość król Syjamu się nudzi. Otoczony swymi 475 żonami wyczerpał wszystkie możliwości rozrywki, a jego 475 teściowych daty mu poznać cale piekło udręki i scen rodzinnych. Król Syamu chce się rozerwać, więc widzimy go dzięki scenie Nowości w Paryżu, w poszukiwaniu nowych... żon. Ześmy mogli w ten paradoks uwierzyć, aby ucieczką od pot tysiąca żon mogło być szukanie nowych żon, zawdzięczamy tylko wspaniałej, popisowej roli p. Wesołowskiego, który każdą kandydatkę małżeńską mógł nastroić odrazu optymistycznie i odjąć wszelkie wątpliwości. file nie tak to ledwo idzie w Paryżu, jak w Syjamie. gdzie każde nieporozumienie i zawikłanie można rozwiązać — toporem. To też król jest nieszczęśliwy, gdy mu w interes włazi całkiem ordynarny rekrut francuski o manierach rekruta conajmniej wschodnio-galicyjskiego.
Współczujemy wobec tego gęsto często przez śmiech z tymi wszystkimi kłopotami, choć żałujemy, że niema ich więcej i nie są zabawniejsze. Ale co chcieć! Było wszystkiego dosyć! Za parę nędznych, zdewalutownnych papierków aż cztery Pary strasznych apaszów robiło okrutne ewolucye ze swemi donnami; Nadleżdina w swych szykownych butach i Ciesielski również z życiem odtanczyli swoje Derby. Wolińskl nie posiadał się Ny swej werwie komicznej (choć zbyt hołduje nizkim instynktom galeryi — brzydko), hołdował też, i okropnie, niecnemu opilstwu, zapewne a konto zniżki trunkowości. Panna Cote!i ciągle za grzeczna, zwłaszcza. jak na córę Wenery i ulubienicę króla, śpiewała pięknie. Efektowne stroje minia panna Czernekówna. Popisową swą rolę odśpiewał pen Woliński poprawnie. Lud. Tom.
Ilustrowany Kuryer Codzienny, 26-05-1922