1 listopada 1920

Moda – suknie

Nr. 8. Strojna letnia suknia kreponowa. Spódnica trochę drapowana z przodu i tyłu. Tunika.i bluza z kreponu w rzucik. Tunika zmarszczona, dłuższa z tyłu, niż z przodu. Bluza skośnie zapięta na jeden guzik. Rękawy z kreponu gładkiego, zakończone podwójną falbanką batystówą; kołnierz i plastron z batystu.

 

Nr. 9. Letnia suknia w kwiatki. Spódnica zmarszczona u góry, zeszyta z przodu i z tyłu z wewnętrzną kontrafałdą zastebnowaną, rozchodzącą się u dołu. Stanik z raglanowemi rękawami; przód i tył marszczony; z przodu dwa szpice wychodzą z pod paska jedwabnego, tworząc kamizelkę. Plastron z muślnu. Guziki z lewej strony, dziurki obszyte z prawej.

Kołnierz, guziki, pasek i mankiety mogą być z materyi lub kreponu dobranego do kwiatów.

 

Nr. 10. Suknia z markizety lub muślinu w groszki. Dolna spódnica z gładkiego muślinu; na niej długa tunika, zmarszczona u góry; w środku, niżej bioder, tunika kilka razy zmarszczona tworzy bufki. Stanik otwarty w szpic na kamizelce z gładkiego muślinu z kołnierzem wykładanym odstającym. Rękawy z gładkiego muślinu, zakończone plisowaną falbanką. Pasek jedwabny czerwony, cerise.

 

Nr. 11. Taftowa strojna suknia. Spódnica składa się z dwóch części zmarszczonych u góry, po bokach rozchodzących się w dwa zaokrąglone końce. Trzy falbanki, zakończone listewką ciemniejszą, niż suknia, wychodzą z pod spódnicy po bokach.

Stanik bez rękawów, przy pachach obszyty listewką, jak falbanki; z pod stanika bluzka tiulowa lub koronkowa z długiemi rękawami zmarszczonemi u dołu, z kokardkami aksamitnemi.

Pasek aksamitny. Nr. 1a daje inną kombinacyę: spódnica z materyi w kwiatki, falbanki koronkowe.

 

Nasz Dom (tygodnik mód i powieści), 20/26-06-1914

Aby dodać komentarz prosimy o zalogowanie się.